user warning: Expression #1 of ORDER BY clause is not in GROUP BY clause and contains nonaggregated column 'kund_hadis.s.timestamp' which is not functionally dependent on columns in GROUP BY clause; this is incompatible with sql_mode=only_full_group_by query: SELECT u.uid, u.name, MAX(s.timestamp) AS timestamp FROM termal_users u INNER JOIN termal_sessions s ON u.uid = s.uid WHERE s.timestamp >= 1601268666 AND s.uid > 0 GROUP BY u.uid, u.name ORDER BY s.timestamp DESC LIMIT 0, 10 in /home/khadis/domains/kuranvehadis.com/public_html/modules/user/user.module on line 819.

Konu: Dava - Karar Ve Şahitlik

Konu: Dava - Karar Ve Şahitlik

1- Rasulullah (s.a.v.) buyuruyor ki:

“Ey davacı! (davan için) iki şahit göstermediğin takdirde) yemin etmek davalıya düşer.”[244]

2- Rasulullah (s.a.v.) buyuruyor ki:

“Yalancı şahit, kıyamet günü Allah'u Taâlâ kendisine azabını kararlaştırmadan tek bir adım dahi atamayacaktır.”[245]

3- Rasulullah (s.a.v.) buyuruyor ki:

“Ümmetimin en kötüsü hakimlerdir. Çünkü bir dava hakkında bilmeden ve de başkasına danışmadan karar verir, verdikleri kararlar doğ­ru çıksa gururlanır, öfkelendikleri zaman ise şiddete başvururlar.

Kararı yanlış yazan ehli olmayan kâtipler oranın amiri gibi mesul sa­yılırlar.”[246]

4- Rasulullah (s.a.v.) buyuruyor ki:

“Müslümanların aralarında (bir davanın çözümü için) anlaşma­ları caizdir. Ancak haramı helâl, helali da haram kılan anlaşmalar bu hük­mün dışındadır.”[247]

Müslümanların aralarında açılan bir davaya çözüm getirmek için başvurulan anlaşma, hakimin vereceği hükümden daha üstündür. Çünkü hakimin verdiği hüküm bazen çözüm getirmez. Ancak bu anlaşma­ların dinin gösterdiği şekilde olması gerekir. Allah'ın haram kıldığını helal, helâl kıldığını da haram kılmak hususunda yapılan antlaşmaların dinimiz­de yeri yoktur. Ve bu da kesinlikle haramdır.[248]

5- Rasulullah (s.a.v.) buyuruyor ki:

“Şahitlerin en iyisinden haber vereyim mi? Kendisinden başka şahidi olmayan bir davaya davet edilmeden gelen şahitlerdir. (Şahit oldu­ğu bir davaya gelmemek, haklının aleyhine verilen muhtemel bir karar yüzünden haksızın haklı çıkmasına neden olunur.)”[249]

6- Rasulullah (s.a.v.) buyuruyor ki:

“Doğru karar vermeleri için, İslâm hadiminin yanında iki melek bulunur. Bu iki melek, hakim doğruluktan ayrılmak istemediği müddetçe yanından ayrılmazlar.

Hakdan ayrılmak isteyen hakim, (davacı veya davalıya) mahsusen zu­lüm ederse, yanında bulunan o iki “melek ayrılıp onu kendi nefsinin şehevi arzularına terk ederler.[250]”

7- Rasulullah (s.a.v.) buyuruyor ki:

“Ey davacı, iki şahit göstermek sana yemin etmek ise davalıya düşer.”[251]

Yeni yorum gönder

Bu alanın içeriği gizli tutulacak ve açıkta gösterilmeyecektir.
  • Web sayfası ve e-posta adresleri otomatik olarak bağlantıya çevrilir.
  • Allowed HTML tags: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Satır ve paragraflar otomatik olarak bölünürler.

Biçimleme seçenekleri hakkında daha fazla bilgi

CAPTCHA
This question is for testing whether you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.

data-ad-client="ca-pub-8844673487498982"
data-ad-slot="6052113740">

Son yorumlar